Ben jij benieuwd wat marketing automation voor jou kan betekenen en of marketing automation uitbesteden interessant is? Dan is het zeker aan te raden om dit artikel door te nemen. Na het lezen van dit artikel weet je namelijk uit welke onderdelen het bestaat zodat je een beslissing kunt maken of marketing automation ook van toepassing kan zijn voor jou. Mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, dan is het advies om contact op te nemen met een specialist zodat je niet voor verrassingen te staan komt.
Onderdeel 1: Een goede website
Wil jij een marketing automation proces in gang zetten? Dan is het eerste wat van belang is een goede website. Zonder een goede website zul je namelijk weinig tot nauwelijks resultaat behalen. Om deze reden is dit van cruciaal belang als je hiermee start. Heb jij nog geen goede website? Laat deze dan eerst ontwikkelen voordat je er verder mee gaat.
Onderdeel 2: Het inzetten van marketing kanalen
Een ding is een feit, zonder goede marketing zul je amper tot nauwelijks bezoekers krijgen naar je website. Onder marketing kun je SEO, SEA, content marketing en social media marketing denken. Door het inzetten van deze strategieën weet je zeker dat er meer mensen naar je website komen waardoor je jouw marketing automation proces in gang kunt zetten. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op met jouw marketing specialist.
Onderdeel 3: Leadnutering
Zodra je de juiste marketing kanalen hebt toegepast zul je meer verkeer naar je website krijgen. Deze zullen we omzetten naar leads. Dit kun je bijvoorbeeld doen door slimme pop-ups, chats en andere slimme marketing trucjes. Het doel van dit onderdeel is om ervoor te zorgen dat geautomatiseerde marketingprogramma’s kwalitatieve leads maken die zorgen voor een verhoging van jouw omzet. Dit is een complex proces en daarom is het wel verstandig om hier een specialist voor in te schakelen.
Onderdeel 4: Workflow en analyse
Als je bovenstaande onderdelen hebt toegepast in jouw marketing automatisation strategie weet je zeker dat je een workflow hebt ontwikkeld die keer op keer zal werken terwijl je hier amper werk aan hebt. Hierbij is het wel belangrijk dat je continue blijft analyseren zodat je jouw strategie hierop kan aanpassen. Een marketing kanaal kan namelijk de ene maand goed werken terwijl een andere maand een andere strategie beter werkt. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op met jouw specialist zodat je hier meer aandacht aan kan besteden.