Waar bestaat marketing automation uit

Ben jij benieuwd wat marketing automation voor jou kan betekenen en of marketing automation uitbesteden interessant is? Dan is het zeker aan te raden om dit artikel door te nemen. Na het lezen van dit artikel weet je namelijk uit welke onderdelen het bestaat zodat je een beslissing kunt maken of marketing automation ook van toepassing kan zijn voor jou. Mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, dan is het advies om contact op te nemen met een specialist zodat je niet voor verrassingen te staan komt.

Onderdeel 1: Een goede website

Wil jij een marketing automation proces in gang zetten? Dan is het eerste wat van belang is een goede website. Zonder een goede website zul je namelijk weinig tot nauwelijks resultaat behalen. Om deze reden is dit van cruciaal belang als je hiermee start. Heb jij nog geen goede website? Laat deze dan eerst ontwikkelen voordat je er verder mee gaat.

Onderdeel 2: Het inzetten van marketing kanalen

Een ding is een feit, zonder goede marketing zul je amper tot nauwelijks bezoekers krijgen naar je website. Onder marketing kun je SEO, SEA, content marketing en social media marketing denken. Door het inzetten van deze strategieën weet je zeker dat er meer mensen naar je website komen waardoor je jouw marketing automation proces in gang kunt zetten. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op met jouw marketing specialist.

Onderdeel 3: Leadnutering

Zodra je de juiste marketing kanalen hebt toegepast zul je meer verkeer naar je website krijgen. Deze zullen we omzetten naar leads. Dit kun je bijvoorbeeld doen door slimme pop-ups, chats en andere slimme marketing trucjes. Het doel van dit onderdeel is om ervoor te zorgen dat geautomatiseerde marketingprogramma’s kwalitatieve leads maken die zorgen voor een verhoging van jouw omzet. Dit is een complex proces en daarom is het wel verstandig om hier een specialist voor in te schakelen.

Onderdeel 4: Workflow en analyse

Als je bovenstaande onderdelen hebt toegepast in jouw marketing automatisation strategie weet je zeker dat je een workflow hebt ontwikkeld die keer op keer zal werken terwijl je hier amper werk aan hebt. Hierbij is het wel belangrijk dat je continue blijft analyseren zodat je jouw strategie hierop kan aanpassen. Een marketing kanaal kan namelijk de ene maand goed werken terwijl een andere maand een andere strategie beter werkt. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op met jouw specialist zodat je hier meer aandacht aan kan besteden.

Blogs

Wat zijn de voordelen van een reclamebureau in Nijmegen?

Waarom zou je voor een plaatselijke samenwerking gaan? In deze blog gaan wij jou als echte nijmegenaren vertellen wat de voordelen zijn van het werken met ons reclamebureau, wat we voor jou zouden kunnen betekenen en waarom je voor een lokale samenwerking gaat. Sneller schakelen door een reclamebureau Door de meetbaarheid van reclamecampagnes en online […]

Read More
Online Marketing helpt je gevonden worden
Uncategorized

Online Marketing helpt je gevonden worden

Bij een rondvraag tijdens de businesslunch van de lokale afdeling van ondernemers in de horeca, kwam de vraag naar voren hoe goed men vindbaar was op Google. Jan van Schijndel vertelde dat hij een fijn online marketing bedrijf in de hand had genomen en via hen hoger in Google was te vinden.  Hoger in Google […]

Read More
Blogs Overig

Waar let je op als je een website laat maken?

Je bent al een tijdje ondernemer en je wil graag een website laten maken. In deze digitale wereld zoeken mensen alles online op, dus een website kan zeker niet missen. Of misschien heb je als ondernemer al heel lang dezelfde website en is het nu tijd voor iets nieuws. Je weet zelf niet goed waar […]

Read More