Tips voor het maken van een sterke landingspagina

Wil je meer bezoekers op je website? Dan is het maken van een specifieke landingspagina een goed idee. Door deze pagina specifiek een te laten sluiten op de belangrijkste vragen van de bezoeker hoeft hij minder “moeite” te doen. 

Een landingspagina sluit perfect aan op de vraag van de bezoeker, waardoor ze direct op een relevante pagina terechtkomen in plaats van op de homepage. Dit heeft als grote voordeel dat ze direct meer informatie over je producten of diensten zien.

Voordelen van een landingspagina

  • Lagere bounce rate. Doordat je landingspagina aansluit op de vraag van de bezoeker zullen er minder bezoekers vertrekken met als gevolg een lagere bounce rate.
  • Relevanter voor Adwords. Bij adverteren in Adwords wordt er gekeken naar de relevantie van de pagina. Hoe relevanter de landingspagina aan het zoekwoord is, des te minder je hoeft te betalen per klik. 
  • Hogere conversie. Een goede landingspagina is relevant aan de vraag van de bezoekers, waardoor deze ook direct meer conversiegericht is. Door een relevante en goede landingspagina te maken zorg je voor een hoger conversiepercentage.

Tips voor een goede landingspagina

  • Zorg ervoor dat de content aansluit bij je advertentie en hetgeen waar de bezoeker naar op zoek is. Een titel met call-to-action lijkt misschien veel bezoekers op te leveren, echter moet de pagina zelf wel relevant zijn. Als dat niet het geval is vertrekken veel bezoekers met als gevolg een hoge bouncerate. 
  • Zet de voordelen op een rijtje. Een opsomming met voordelen van een dienst of product zorgt ervoor dat bezoekers sneller overtuigd zijn.
  • Het overzichtelijk houden van de pagina is ontzettend belangrijk. Hou het voor de bezoeker simpel en duidelijk, zodat ook de call-to-action opvalt.
  • Zorg voor goede content dat is geschreven voor bezoekers en niet voor de zoekmachine. Veel bedrijven schrijven SEO teksten om in Google te scoren met de landingspagina, echter is het belangrijk om de content juist voor bezoekers te schrijven. Daarbij zoekmachine optimalisatie in je achterhoofd houden kan geen kwaad.

Na het lezen van bovenstaande tips kan je zelf aan de slag met het maken van een sterke landingspagina. Heb je meer tips of advies nodig? Ga naar MarcoBouman.com voor handige tips voor online marketing.

Draai de wereld groen: Hoe jouw tweedehands fiets een verschil maakt
Uncategorized

Draai de wereld groen: Hoe jouw tweedehands fiets een verschil maakt

In een wereld waar duurzaamheid steeds belangrijker wordt, kan het kiezen voor een tweedehands fiets een kleine, maar machtige stap zijn in de goede richting. Misschien denk je: “Hoe kan mijn keuze voor een tweedehands fiets nou echt impact hebben?” Nou, bereid je voor op een verrassing! Deze blog duikt in de wondere wereld van […]

Read More
Apple Watch reparatie: Fix die glitch zonder switch!
Uncategorized

Apple Watch reparatie: Fix die glitch zonder switch!

Heb jij ook zo’n liefde-haat verhouding met je Apple Watch? Aan de ene kant is het je sportmaatje, je gezondheid guru, en je notificaties koning. Aan de andere kant… tja, laten we zeggen dat het soms meer voelt alsof je een klein, koppig kind om je pols hebt. Maar geen zorgen! Vandaag duiken we in […]

Read More
Een goede boekhouder is onmisbaar
Uncategorized

Een goede boekhouder is onmisbaar

In de wereld van ondernemerschap en bedrijfsvoering is er één essentieel onderdeel dat vaak over het hoofd wordt gezien, maar een cruciale rol speelt bij het succes van een onderneming: de boekhouder. Een goede boekhouder is niet alleen iemand die cijfers invoert en belastingaangiften doet; ze zijn de stille kracht achter de financiële gezondheid en […]

Read More