Bij een rondvraag tijdens de businesslunch van de lokale afdeling van ondernemers in de horeca, kwam de vraag naar voren hoe goed men vindbaar was op Google. Jan van Schijndel vertelde dat hij een fijn online marketing bedrijf in de hand had genomen en via hen hoger in Google was te vinden.
Hoger in Google
“Hoe kom jij nu zo hoog op die googlelijst?” vroeg Barend aan zijn buurman die zelfs landelijke ketens onder zich houdt. Barend snapt helemaal niet hoe online marketing werkt en hoe je dus hoger in google komt. “Waar het om gaat”, zegt Jan lachend, “is dat je weet wat je wil. Wil je met je bedrijf online beter vindbaar zijn of wil je waardevolle content creëren? Wil je je social media professioneel inrichten of wil je een nieuwe website of webshop? Wil je je website of webshop optimaliseren of wil je online adverteren? Het zijn allemaal vragen die je je vooraf moet afvragen voordat je aan de slag gaat met online marketing!”
Hello Marketing helpt
“Het is niet zo dat je zomaar een beetje wat kan doen”, vervolgt Jan, “maar er moet echt een plan achter zitten. Gelukkig kunnen de mensen van het SEO bureau er mij prima mee helpen. Met hun expertise en hun creatieve inslag weten ze precies mijn ideeën om te zetten in dusdanige posts, blogs en websites zodat ik hoger op de lijst kom, zonder dat ik veel geld aan advertentiekosten kwijt ben.
Samen een online platform maken
Tijdens de lunchbijeenkomst bleken er nog wel meer mensen te zijn die graag beter op google gevonden willen worden. Zo waren een groot aantal afhaalrestaurants niet meer tevreden over de percentages die ze aan de grootste bestelplatforms moeten afdragen om maar een beetje hoog op hun lijst te mogen staan. “Het is toch van de zotte dat wie het meest kan betalen ook de meeste klanten krijgt. We weten allemaal dat het zo werkt, maar graag doen we het anders. Kunnen we niet met elkaar een online platform starten. Zodat we lokaal een goede bestelsite hebben?” roepen de shoarmabakkers in koor.