Kaarten sturen aan je zakelijke connecties klinkt misschien suikerzoet in de oren. Moet je echt zo intiem met je klanten worden dat je ze kaarten gaat sturen als ze ziek zijn? Dat is waar je waarschijnlijk aan denkt bij het versturen van kaarten, maar zo persoonlijk hoeft het niet te worden. Maar je kan zeker je voordeel met een kaartje doen. Laat bijvoorbeeld een kaart drukken op het moment dat je weet dat je klant een zakelijk succes heeft behaald of een jubileum te vieren heeft. Dat zal erg attent overkomen en je klant zal het niet snel vergeten. En als de klant jou niet vergeet, zal hij ook sneller naar jou terugkomen voor zaken.
Persoonlijk en zakelijk ideaal combineren
Kaarten sturen aan zakelijke connecties kan wat persoonlijk klinken, maar dat is nu net waar de waarde uit te halen valt. E-mailtjes worden met tientallen per dag de deur uitgestuurd. Dat kan je van kaartjes niet zeggen. En ze zien er ook nog eens vrolijk uit. Ze vallen daarmee op een positieve manier op. En ook al heb je niet de tijd om een kaartje fysiek te schrijven, dan kan een digitaal kaartje ook nog. Zoek een kaartje uit, typ de tekst en laat het kaartjesbedrijf het kaartje voor je posten. Zo bespaar je tijd, maar heb je alsnog iets persoonlijks de deur uit gedaan.
Een glimlach bezorgen
Kaarten sturen aan zakelijke connecties heeft nog een ander voordeel waar je misschien niet bij stilstaat. Het zorgt voor een glimlach op het gezicht. Kaartjes worden nog maar weinig verstuurd. Dus als er een keer post komt, zeker binnen een bedrijf, dan verwacht je rekeningen of saaie zakelijke inhoud in een envelop te vinden. Dat is niet zo bij een vrolijk kaartje. Je relatie zal dit zeker waarderen, omdat het zo zeldzaam is om een met aandacht gekozen kaartje in de post tussen de rekeningen te vinden. Zo word je niet snel vergeten.