Weet jij waarom de beschuiten van Bolletje beter verkopen dan die van de bakker bij jou op de hoek? Het antwoord is makkelijker dan je denkt. Het heeft namelijk helemaal niets te maken met hoe lekker het is. Sterker nog, het is heel goed mogelijk dat de beschuiten van de bakker bij jou op de hoek veel lekkerder zijn dan die van dat grote merk uit de supermarkt. Dat weet jouw bakker, dat weet jij, maar dat weten de mensen aan de andere kant van het land niet. Omdat jouw bakker daar niet zichtbaar is! Dat grote merk staat in supermarkten in het hele land. Of je nu in Groningen boodschappen gaat doen of in Limburg. Bolletje kennen we allemaal en kunnen we allemaal eenvoudig kopen. Maar die overheerlijke beschuiten van jouw bakker? Daarvoor moet je maar net weten dat jouw bakker die zo lekker kan maken!
Ik kan, ik kan wat jij niet kunt
Om je zichtbaarheid te vergroten zijn er een aantal spelregels waar je aan moet voldoen. Je kent de termen vast wel. SEO, linkbuilding, online marketing. Misschien krijg je wel de kriebels van het woord zichtbaarheid alleen al. Dan is het vooral heel verstandig om je hier zelf niet teveel mee bezig te houden. Schoenmaker, blijf bij je leest. Bakker, blijf vooral bij je lekkere beschuiten. Oftewel, wil jij meer uit je marketing halen en voldoen aan de laatste nieuwe regels en snufjes? Je kunt linkbuilding uitbesteden aan verschillende bedrijven die zich hierin hebben gespecialiseerd. Mogen zij voor jou zorgen dat je overal goed zichtbaar bent, terwijl jij ervoor zorgt dat er altijd genoeg beschuiten gemaakt worden om te verkopen aan alle nieuwe klanten die je nu ineens weten te vinden.
Ik doe, ik doe wat jij niet doet
Als je vluchtig informatie hebt gezocht over online marketing, dan heb je vast ook wel gezien dat er veel verschillende bedrijven zijn die allemaal beweren dat zij dé ultieme aanpak hebben om wonderen te verrichten. In grote lijnen zal er echt een theorie achter zitten en houden ze zich aan alle voorwaarden om goede resultaten te kunnen behalen. Maar eerlijk is eerlijk, je kunt je alleen onderscheiden door uniek te zijn. En dat betekent dat je vooral dat moet gaan doen, wat anderen niet doen. Alleen zo spring jij eruit en val je op. Dus doe jij wat alleen jij kunt doen, dan helpt jouw marketing specialist jou wel om dat zichtbaar te krijgen bij het grote publiek.