Wat houdt content optimalisatie precies in?
Wanneer er wordt gesproken over content optimalisatie dan kan je denken aan bijvoorbeeld het herschrijven van teksten, het veranderen van de afbeeldingen op jouw website of bijvoorbeeld instructievideo’s toevoegen. Je kunt dit zelf doen, maar dit zal minder effectief zijn dan wanneer je het uitbesteed. Niet omdat jij het per definitie niet zou kunnen, maar omdat jij al maanden misschien zelfs jaren tegen jouw eigen werk of website aankijkt. Je ziet dan zelf niet meer wat er anders zou moeten.
Denk maar eens aan een tekst die jij hebt geschreven en hebt herlezen. Vervolgens laat je deze tekst aan een collega lezen en hij of zij vist er toch nog een paar spellingsfouten uit. Dit werkt exact hetzelfde met de invulling van jouw website. Misschien zie jij niet waarom jouw conversie laag is, maar een specialist ziet dit wel. Besteed daarom jouw content optimalisatie uit aan een ervaren en gespecialiseerd online marketing bureau.
Wat levert content optimalisatie jouw bedrijf op?
Content optimalisatie heeft vaak twee doelen. Een betere positie behalen op Google en de conversie verhogen op jouw website. Wanneer jij er door middel van SEO voor zorgt dat jouw teksten hoger gewaardeerd worden, kan jij hoger eindigen in Google. Mensen kijken niet verder dan de eerste pagina op, dus je moet zorgen dat jouw bedrijf hier op komt te staan. Want als consumenten jouw bedrijf niet kunnen vinden, dan kunnen zij hier ook nooit iets kopen.
Door de teksten, afbeeldingen en video’s op jouw website te optimaliseren kan jij ook jouw conversie verhogen. Dit kan veel tijd in beslag nemen, die ten koste gaat van andere processen binnen jouw bedrijf. Zorg dus dat je jouw content optimalisatie uitbesteedt en behaal het optimale resultaat!