De belangen van duurzaamheid

De belangen van duurzaamheid

Duurzaamheid is al een aantal jaar een hot topic. Er wordt veel aandacht aan besteed en vanuit verschillende hoeken hoor je dat we moeten verduurzamen. We moeten zuiniger met de wereld omgaan en ervoor zorgen dat dit niet enkel in ons eigen belang is, maar ook in het belang van de volgende generaties en de staat van de wereld. Het is daarom belangrijk dat we investeren in duurzame projecten. Door hierin te investeren in plaats van in projecten die vervuilend zijn en niet denken aan het toekomstperspectief van de wereld helpen we niet alleen onszelf, maar ook onze kleinkinderen. We moeten ervoor zorgen dat we de wereld beter achterlaten dan hoe we de aarde aantroffen toen we hier kwamen, niet slechter. 

Je leven in het teken van duurzaamheid

Als individu kun je al heel veel doen om duurzamer te leven. Zorg bijvoorbeeld dat je bewuste keuzes maakt hoe je op vakantie gaat en hoe vaak. Kies ervoor om minder of geen vlees te eten. Gooi spullen die je niet meer nodig hebt niet zomaar weg, maar kijk of je ze een tweede leven kunt geven. Ook op professioneel gebied kun je kiezen om voor duurzaamheid te gaan. Als je van de wereld en de natuur houdt kun je bijvoorbeeld zoeken naar vacatures natuur. Op deze manier doe je iets wat je heel erg leuk vindt en kun je wellicht de wereld hier ook nog een handje mee helpen.  

Opties voor bedrijven

Het is heel goed als je als individu meer let op duurzaamheid, maar de grootste vervuilers zijn de grote bedrijven. Willen we dus echt iets veranderen, dan moeten deze grote bedrijven hierin meegaan en verduurzamen. Om te beginnen kunnen deze bedrijven een duurzame vacature plaatsen op deze manier krijgt het bedrijf meer kennis over duurzaamheid en krijgen ze van binnenuit advies over de mogelijkheden die er zijn om te verduurzamen. Het is belangrijk dat dit belang ingezien wordt en dat er daadwerkelijk grote veranderingen gemaakt worden om het bedrijf duurzamer te maken. We kunnen deze doelen alleen bereiken als iedereen zijn beste beentje voor zet en zich hard maakt voor de wereld. Er is namelijk heel wat nodig om de schade die we de wereld aangedaan hebben nog terug te draaien en we hebben hier niet een eeuwigheid de tijd voor. We moeten nu handelen en snel zijn voor het te laat is. 

Wat kunnen we bereiken? 

Als iedereen zich volop inzet om iets te veranderen en hier de consequenties van wilt nemen dan kunnen we ervoor zorgen dat de extreme klimaatverandering teruggedraaid wordt. Als we dit voor elkaar krijgen kan iedereen vredig op aarde leven met veel comfort en geluk. Als we het niet voor elkaar krijgen zullen de weersomstandigheden heftiger worden, zullen bepaalde gebieden onleefbaar worden en zal er extreme schaarste komen. Dit is iets waar niemand op zit te wachten en waarvan iedereen het over eens is dat we dit tegen moeten gaan. Het is daarom belangrijk om nu in actie te komen met iedereen. Individu en multinational moeten zich nu inzetten om de leefbaarheid van de aarde te behouden.

Overig

Informatiebeveiliging voor je blog; zo doe je dat!

Stel je voor: je hebt net je blog opgezet, de inkt van je eerste post is nog niet droog of je denkt al na over hoe je je digitale kindje kunt beschermen tegen de boze buitenwereld. Nou, ik heb goed nieuws voor je. Het is minder ingewikkeld dan het lijkt. Laten we samen een duik […]

Read More
Overig

Bokalen: van praktische beker tot hoogste eerbetoon

Niet iedereen zal de term direct herkennen maar bokalen zijn de meest luxe en vaak grootste sportbekers die worden uitgereikt. Ze worden dan ook vooral uitgereikt tijdens de meest prestigieuze en grootse evenementen aan teams of individuen die uitblinken in hun vakgebied. We kennen bokalen vooral van de sport maar ook in de kunst, de […]

Read More
Overig

Wat is een backlink?

In de wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO) is er één term die voortdurend opduikt: backlinks. Deze kleine, maar krachtige elementen spelen een cruciale rol bij het bepalen van de zichtbaarheid en rangschikking van een website in zoekmachines zoals Google. Of je nu een doorgewinterde online marketeer bent of pas begint met het begrijpen van de basisprincipes […]

Read More