De 3 populairste vormen van online adverteren

adverteren

Ben jij altijd op zoek naar verbeteringen voor je bedrijf? Dat is een goede eigenschap! Dan zul je uiteraard ook wel weten dat online adverteren een belangrijk onderdeel vormt voor de naamsbekendheid en zichtbaarheid van jouw bedrijf. Heb je hier echter weinig verstand van? Verwaarloos dit deel dan niet, veel ondernemers vergissen zich namelijk in de enorme kracht die online adverteren met zich mee kan brengen als dit onderdeel goed wordt ingezet met voldoende aandacht en focus op de juiste elementen. Hieronder de 3 populairste vormen van online adverteren.

Tip: direct beginnen met (lokaal) adverteren? Kijk eens op Advertorial.nl naar de mogelijkheden!

Instagram adverteren

Op Instagram zijn er diverse advertentiemogelijkheden. Je kunt direct op de tijdlijn van je bedrijfspagina adverteren, maar ook via je stories. Alles wat je plaatst op Instagram, kun je automatisch ook laten plaatsen op Facebook, wat enorm veel tijd scheelt. Deze tijd kun je weer besteden aan andere zaken of door een advertorial op te laten maken door een expert om de naamsbekendheid en/of zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten. 

SEA adverteren

Search Engine Advertising is de letterlijke vertaling van SEA oftewel zoekmachine advertenties. Dit gaat bij Google via Adwords en wordt vaak uitgevoerd door een specialist om het beste resultaat te behalen. Dit kan best veel geld kosten, maar bij de juiste inzet, verdien je dit snel terug! Je kunt ook zorgen dat je online voornamelijk in de regio adverteert en mensen uit de regio jouw informatie als eerste zien. Lokaal adverteren in Rotterdam is bijvoorbeeld heel populair.

Facebook adverteren

In ons land heeft Facebook meer dan tien miljoen gebruikers. Dit geeft al gelijk aan waarom het een geliefd advertentieplatform is voor bedrijven. Waarschijnlijk bevindt een groot gedeelte van één of meerdere doelgroepen van jouw bedrijf zich op Facebook. Heb je weinig ervaring met online adverteren, besteed dit dan altijd uit aan een professional om er optimaal resultaat uit te kunnen halen en om zelf geen onnodige tijd te verliezen aan uitzoeken hoe je het beste online kunt adverteren.

Overig

Informatiebeveiliging voor je blog; zo doe je dat!

Stel je voor: je hebt net je blog opgezet, de inkt van je eerste post is nog niet droog of je denkt al na over hoe je je digitale kindje kunt beschermen tegen de boze buitenwereld. Nou, ik heb goed nieuws voor je. Het is minder ingewikkeld dan het lijkt. Laten we samen een duik […]

Read More
Overig

Bokalen: van praktische beker tot hoogste eerbetoon

Niet iedereen zal de term direct herkennen maar bokalen zijn de meest luxe en vaak grootste sportbekers die worden uitgereikt. Ze worden dan ook vooral uitgereikt tijdens de meest prestigieuze en grootse evenementen aan teams of individuen die uitblinken in hun vakgebied. We kennen bokalen vooral van de sport maar ook in de kunst, de […]

Read More
Overig

Wat is een backlink?

In de wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO) is er één term die voortdurend opduikt: backlinks. Deze kleine, maar krachtige elementen spelen een cruciale rol bij het bepalen van de zichtbaarheid en rangschikking van een website in zoekmachines zoals Google. Of je nu een doorgewinterde online marketeer bent of pas begint met het begrijpen van de basisprincipes […]

Read More