Ben jij altijd op zoek naar verbeteringen voor je bedrijf? Dat is een goede eigenschap! Dan zul je uiteraard ook wel weten dat online adverteren een belangrijk onderdeel vormt voor de naamsbekendheid en zichtbaarheid van jouw bedrijf. Heb je hier echter weinig verstand van? Verwaarloos dit deel dan niet, veel ondernemers vergissen zich namelijk in de enorme kracht die online adverteren met zich mee kan brengen als dit onderdeel goed wordt ingezet met voldoende aandacht en focus op de juiste elementen. Hieronder de 3 populairste vormen van online adverteren.
Tip: direct beginnen met (lokaal) adverteren? Kijk eens op Advertorial.nl naar de mogelijkheden!
Instagram adverteren
Op Instagram zijn er diverse advertentiemogelijkheden. Je kunt direct op de tijdlijn van je bedrijfspagina adverteren, maar ook via je stories. Alles wat je plaatst op Instagram, kun je automatisch ook laten plaatsen op Facebook, wat enorm veel tijd scheelt. Deze tijd kun je weer besteden aan andere zaken of door een advertorial op te laten maken door een expert om de naamsbekendheid en/of zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten.
SEA adverteren
Search Engine Advertising is de letterlijke vertaling van SEA oftewel zoekmachine advertenties. Dit gaat bij Google via Adwords en wordt vaak uitgevoerd door een specialist om het beste resultaat te behalen. Dit kan best veel geld kosten, maar bij de juiste inzet, verdien je dit snel terug! Je kunt ook zorgen dat je online voornamelijk in de regio adverteert en mensen uit de regio jouw informatie als eerste zien. Lokaal adverteren in Rotterdam is bijvoorbeeld heel populair.
Facebook adverteren
In ons land heeft Facebook meer dan tien miljoen gebruikers. Dit geeft al gelijk aan waarom het een geliefd advertentieplatform is voor bedrijven. Waarschijnlijk bevindt een groot gedeelte van één of meerdere doelgroepen van jouw bedrijf zich op Facebook. Heb je weinig ervaring met online adverteren, besteed dit dan altijd uit aan een professional om er optimaal resultaat uit te kunnen halen en om zelf geen onnodige tijd te verliezen aan uitzoeken hoe je het beste online kunt adverteren.